Ve chvíli, kdy nás imunitní systém začne chránit proti toxinům a škodlivým látkám ve stravě, vodě nebo ovzduší, spustí se v našem těle zánět. Jako přirozený biologický proces reaguje na vnější podněty proto, abychom zůstali zdraví. Problém nastává tehdy, když v těle přetrvává a přechází do chronického stavu. Jak autor popsal ve své knize Zánět - skrytý zabiják, zvyšuje kaloricky bohatá, na živiny a antioxidanty chudá strava v současné konzumní společnosti tendenci k dlouhodobému a často neviditelnému zánětu a s ním spojených civilizačních nemocí, jako jsou alergie, autoimunitní nemoci, cukrovka, obezita, srdečněcévní nemoci, psychické poruchy nebo nádorová onemocnění.

Lidé pravidelně konzumují mnoho potravin, které jim nedělají dobře. Po provedení stravovacích změn a vynechání některých druhů, na které může tělo být citlivé nebo přímo alergické, zpravidla netrvá dlouho a začnou se cítit lépe. Tuto knihu jsem autor připravoval na základě praktických zkušeností a moderních vědeckých poznatků. Zahrnuje srozumitelně popsané principy protizánětlivé stravy i originální a nutričně vyvážené recepty splňující zásady protizánětlivé stravy. Je návodem, který vám pomůže sestavit si vlastní jídelníček z potravin, které působí protizánětlivě a snižují riziko chronických nemocí. Najdete zde recepty pro všechny příležitosti, předkrmy, přílohy, saláty, polévky, hlavní jídla bezmasá i s masem a dezerty.

Autor: David Frej
Nakladatel: Eminent
Počet stran: 176
Vazba: pevná bez přebalu lesklá
Rozměr: 150 ×210 mm
Hmotnost:
ISBN: 978-80-7281-520-3
Rok vydání: 2017

Úvod

1| Co je zánět?

Jak poznám, že mám v těle zánět
  • Objektivní hodnocení zánětu
Důležitost stravování
  • Bílkoviny
  • Tuky
  • Sacharidy
  • Vláknina
  • Antioxidanty
  • Strava na prvním místě
Potravinové alergie, intolerance a zánět
  • Co je potravinová alergie?
  • Další časté potravinové alergie
  • Látky v potravinách, které mohou podporovat zánět
Zdravé střevo
  • Střevní bariéra
  • Prebiotika
  • Probiotika

2| Strava a zánět

  • Jídlo jako informace
  • Zánět, vegani a vegetariáni
Strava podporující zánět
Potraviny proti zánětu
  • Ovoce a zelenina
  • Bezlepková strava
  • Čím sladit
  • Obsah
  • Zelené potraviny, řasy a výhonky
  • Houby
  • Protizánětlivé oleje
  • Ořechy
  • Semena
  • Ryby
  • Kvalitní maso
  • Vývary z kostí či hub
  • Vejce
  • Luštěniny
  • Fermentované potraviny
  • Byliny a koření
  • Omáčky a dochucovadla
Pitný režim
Cítit se lépe
  • Bio potraviny
  • Vaření a zánět
  • Jezte více protizánětlivých potravin
Vhodné a nevhodné potraviny

3 | Recepty proti zánětu

Vzorové týdenní jídelníčky
135 originálních receptů proti zánětu
  • Předkrmy
  • Polévky
  • Bezmasá jídla
  • Přílohy
  • Ryby
  • Saláty
  • Maso
  • Sladká jídla
  • Pochutiny
  • Nápoje

Abecední seznam receptů

Použitá literatura